Garancia
A garancia érvényesítésének lépései
- Győződj meg róla, hogy a termék valóban hibás!
Amennyiben a hozzánk eljuttatott termék bevizsgálás során hibátlannak vagy garancia vesztesnek bizonyul, úgy a termék visszajuttatása csak szállítási költség megfizetése mellett vagy személyesen megoldható.
Számítógép alkatrészek hibájának gyanúja esetén javasoljuk, hogy a komplett konfigurációt juttasd el a részünkre, így biztosan meg fogjuk tudni találni a hibás komponenst.
- Keresd elő a termékekhez kapott számlát és jótállási jegyet!
A garanciális folyamat elindításához legalább az egyikre szükségünk lesz, de a legjobb, ha mindkettő kéznél van.
A számla esetén egy másolat is elegendő. Sok termékhez jár hivatalos gyártói garancia/jótállási jegy. Érdemes ezt (is) előkeresni!
- Juttasd el a terméket hozzánk vagy a gyártó képviselőjéhez közvetlenül!
Jogszabály szerint minden esetben fordulhatsz hozzánk, azonban sok esetben a közvetlenül a gyártóval történő egyeztetés gyorsabb ügymenetet és kényelmi szolgáltatásokat is eredményez. Ha járt a termékhez gyártói garancia/jótállási jegy, érdemes az ott megtalálható elérhetőségeken felvenni a kapcsolatot a szervizzel.
Az alábbi linkre kattintva rengeteg márka képviseletét és elérhetőségeit megtalálod: https://firstshop.hu/szervizek
Amennyiben a terméket hozzánk szeretnéd eljuttatni, ezt teheted személyesen vagy akár futárpostai úton – a döntés a Tiéd.
A cím, ahová a termékeket várjuk, cégünk telephelye:
- 1141 Budapest, Vezér utca 83/B
Igény esetén csomagfelvételi megbízás keretében futár útján fel tudjuk vetetni a termékeket, azonban ennek költsége bruttó 2980 forint, melyet a garanciális ügymenet végén számolunk fel.
A csomagba kérjük tegyél egy részletes hibaleírást és a fentebb említett dokumentumokat.
Nagyon fontos, hogy a termékekhez minden gyári tartozékot mellékelj, ami a működéshez/működtetéshez vagy biztonságos szállításhoz szükséges.
Ilyen például:
- Alaplapok esetén:
- az I/O Shield (a fém lapka, amely a portokat fogja a számítógépház oldalán)
- processzor foglalat védő lapka (Intel alaplapok)
- hűtő lefogató darabok és hátlap (AMD alaplapok)
- Monitorok esetén:
- külső tápadapter (ha van)
- Moduláris tápegységek esetén:
- Az összes eredetileg a tápegységhez kapott moduláris kábel.
- Várd meg amíg jelentkezünk!
Akár hozzánk, akár közvetlenül a szervizbe küldted a terméket, gyakorlatilag minden javítást a márkaszerviz partnereink végeznek. Ezáltal a javítások az ő terheltségüktől is, illetve alkatrész ellátottságtól is függenek, akár több hétig is eltarthatnak.
Természetesen a fogyasztókat megillető határidőket minden esetben betartjuk, így 15+15 napnál tovább nem tarthat egyetlen fogyasztói ügyintézés sem. A cégek, vállalkozások és vállalkozók nem minősülnek fogyasztónak!
Gyakran Ismételt Kérdések
- Mire nem érvényes a garancia?
- Bármely helytelen szállításból, tárolásból, külső behatásból eredő sérülés
- Elemi csapás (pl.: villámcsapás, túlfeszültség)
- Szakszerűtlen kezelés, szerelés, használat okozta sérülés (pl.: elhajlott alaplapi processzorfoglalat lábak...stb.)
- Nem megfelelő környezetben történő használat
- Nem márkaszerviz által végzett átalakítás, megbontás
- Természetes elhasználódás
- Gyártói szabványtól eltérő használat (pl.: nem erre a célra pozícionált videókártya (nem mining) kripto bányászatra történő használata, SSD esetén a gyártó által megadott TBW érték meghaladása...stb.)
- Gyártói és/vagy nemzetközi szabvány szerinti elfogadott működési szint (pl.: monitorok esetén az ISO 13406 Class II)
- Mennyi ideig tart a garanciális ügyintézés?
- Az ügyintézés ideje függ a terméktől, a hiba milyenségétől és az alkatrész ellátottságtól – ez terjedhet néhány naptól, akár több hétig is. Természetesen a fogyasztókat megillető határidőket minden esetben tartjuk, így egyetlen fogyasztói ügyintézés sem tarthat tovább 15+15 napnál. A cégek, vállalkozások és vállalkozók nem minősülnek fogyasztónak!
- Kérhetem a termék (azonnali) cseréjét vagy jóváírását?
- Röviden: nem. Hosszabban kifejtve a dolgot, bár a jótállási kötelezettek mi magunk vagyunk, a gyártók nevében nyilatkozni nincs sem jogunk, sem pedig eszközparkunk, így mindenképpen az ő álláspontjuk a mérvadó, azt minden esetben meg kell várnunk.
Amennyiben a gyártó a javítást állapítja meg, mint lehetséges és gazdaságos opciót, úgy azt felülbírálni nincs sem jogunk, sem pedig lehetőségünk.
Ugyan ez igaz fordítva is, ha a gyártó szervize a terméket javíthatatlannak ítéli és nincs elérhető készlet, úgy sajnos a terméket jóvá fogja írni. Sajnos nem tudunk minden esetben cserét vagy a javított terméket biztosítani, csak a jóváírás marad, mint lehetőség.
Természetesen célunk a segítő szándék, próbálunk minden esetben a legjobbra törekedni.
- Hogyan működik a 72 órás garancia? Azonnal cserélitek a terméket?
- Nem. A 72 órás vagy 3 munkanapos garancia lényege, hogy az ebben az idősávban meghibásodott terméket semmiféle esetben nem lehet javítani, kizárólag csere és jóváírás lehetséges.
Természetesen célunk a segítő szándék így, ha ilyen ügyintézés keretében kerül hozzánk egy termék úgy azt mi magunk előre bevizsgáljuk és amennyiben a hibát tapasztaljuk, úgy a kellemetlenségek feloldása érdekében saját hatáskörben rendezzük az ügyet ügyfeleink felé. Azonban amennyiben a hibát nem tapasztaljuk, úgy mindenképpen a gyártói márkaszerviz szava lesz a döntő és az ügyintézést sajnos végig kell járnunk.
- Értesítést kaptam, hogy jóváírtátok a termék árát. Mi a teendőm?
- Nagyon egyszerű – csupán annyi a dolgod, hogy a küldött levelünkben kapott instrukciókat kövesd. Tehát vagy adj le oldalunkon egy rendelést és tűntesd fel megjegyzés mezőben a garancia jegyzőkönyv azonosítóját (ebben az esetben ne fizesd ki előre a rendelésed!), vagy fáradj be üzletünkbe, mi visszafizetjük neked az összeget vagy küldj a részünkre egy bankszámlaszámot, ahová megtéríthetjük neked a termék ellenértékét.
Fontos! Amennyiben az eredeti vásárló cég volt, úgy a jóváíró számlát is csupán a cég adataival tudjuk kiállítani és kizárólag a cég bankszámlájára utalunk vissza. Amennyiben a bankszámlaszám nem látható a cégjegyzékben a cég alatt, úgy nem fogjuk tudni teljesíteni az utalást.
- Értesítést kaptam, hogy kicseréltétek/kijavítottátok a terméket. Mi a teendőm?
- Ebben az esetben a terméket az eredeti átvételi módnak megfelelően fogjuk visszaadni részedre. Tehát ha személyesen hoztad be hozzánk, úgy a terméket már át is veheted, ha pedig futárpostai úton került hozzánk a termék, úgy szükségünk lesz a szállítási adataidra, hogy a terméket visszajuttassuk hozzád. Ha ez megvan, csak dőlj hátra és várd a futárt a termékeddel, néhány napon belül ott lesz.
Jogi tájékoztatás
6.1. Általános szabályok
A Polgári Törvénykönyv szerinti fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés keretében eladott, az 1. mellékletben felsorolt új tartós fogyasztási cikkekre (a továbbiakban: fogyasztási cikk) a 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet (a továbbiakban Rendelet) szabályai szerint jótállási kötelezettség terjed ki.
A jótállási kötelezettség teljesítése azt a vállalkozást terheli, amelyet a fogyasztóval kötött szerződés a szerződés tárgyát képező szolgáltatás nyújtására kötelez. A jótállásból eredő jogokat a fogyasztási cikk tulajdonosa érvényesítheti, feltéve, hogy fogyasztónak minősül.
A Rendelet szerinti jótállás érvényességéhez, valamint a jótállásból eredő jogok érvényesítéséhez a vállalkozás a Rendeletben foglaltakon túl további követelményt nem támaszthat a fogyasztóval szemben, kivéve, ha a fogyasztási cikk megfelelő üzembe helyezése más módon nem biztosítható és a követelmény teljesítése nem jelent aránytalan terhet a fogyasztó számára.
Ha a gyártó a fogyasztási cikkre a Rendeletben foglaltaknál kedvezőbb jótállási feltételeket vállal, a jótállás alapján a vállalkozást megillető jogok a fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés teljesítésének időpontjában átszállnak a fogyasztóra.
A fogyasztó és vállalkozás közötti szerződésben semmis az a kikötés, amely a Rendelet rendelkezéseitől a fogyasztó hátrányára tér el. Az érvénytelen megállapodás helyébe a Rendelet rendelkezései lépnek.